چه پستی در شبکه های اجتماعی منتشر کنم؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

یکی از بیشترین سؤالاتی که با آن برخورد کردم این بوده که چه پستی باید در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد؟ این موضوع شاید دغدغه بسیاری از کسب‌وکارها باشه. به‌صورت کوتاه باید عرض کنم انواع پست در شبکه‌های اجتماعی به چهار تیپ ازلحاظ موضوعی تقسیم‌بندی می‌‌شه، البته این تقسیم‌بندی بر مبنای تجربه و مطالعات شخصی بنده بوده و شاید همکارانم این تقسیم‌بندی رو به‌نوعی دیگه انجام بدن:

۱-  پست‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی  (Educational & Informational Post)

۲- پست‌های سؤالی  (Question Form Post)

۳- پست‌های جالب و بامزه   (Funny Post)

۴- پست‌های تبلیغاتی  (Promotional Post)

یک قانون نانوشته در شبکه‌های اجتماعی وجود داره و آن اینکه بسیاری از مخاطبان، پست‌های تبلیغاتی که به‌صورت مستقیم به تبلیغ خدمات و محصولات شرکت‌ها می‌پردازد رو دوست ندارند. به همین دلیل اکثر صاحب‌نظران میزان انتشار این پست‌ها رو ۸۰ به ۲۰ در نظر می‌گیرن، یعنی از هر ۱۰ پست فقط ۲ تا پست تبلیغاتی از خودتون یا محصولات و خدماتتون منتشر کنید. البته با توجه به فضای فرهنگی حاکم بر ایران به اعتقاد بنده می‌تونه در ایران حتی ۹۰ به ۱۰ هم باشه.

در خصوص پست‌های بامزه و جالب هم باید عرض کنم در انتشار این نوع از پست‌ها باید بسیار محتاط باشید که به برند شخصی و شرکتی شما لطمه‌ای وارد نشه و نوع مطلب طنز شما خیلی دور از فضای کاری و حرفه‌ای شما نباشه. در حقیقت بهتر هست در صورت امکان با استفاده از مفاهیم و موضوعات مرتبط و نزدیک به کسب‌وکار خودتون کمی شوخی کنید و مطالب جالب منتشر کنید.

بیشترین تعداد پست‌های شما بهتر هست از نوع پست‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در خصوص صنعت کاریتون باشه. با این‌گونه پست‌ها شما به‌نوعی در حوزه کاریتون به‌عنوان متخصص شناخته خواهید شد.

نوشته: امیرحسین کلهر

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما