پنج اشتباه که فروش شما را میکشد!(قسمت اول)

mistakes

این مطلب را به اشتراک بگذارید

کسب‌وکارها عمدتاً به فروش برای حمایت از بازار و دستیابی به اهداف موردنظر خود تکیه می‌کنند. هر کسب‌وکاری به سختی تلاش می‌کند تا فروش بیشتری را انجام دهد؛ چرا که با درآمد حاصل از آن مستقیماً متناسب است. بنابراین، هیچ‌کس نمی‌خواهد هیچ فرصت فروشی  را از دست بدهد .

دستیابی به فروش بیشتر نه تنها به پیشرفت‌هایی که برای کسب‌وکارتان می‌پردازید بستگی دارد بلکه به برطرف کردن میزان اشتباهاتی  که عمداً فروش را تحت تأثیر قرار می‌دهند نیز بستگی دارد.

در این مقاله به پنج مورد از اشتباهات برجسته در فروش و همچنین راه‌هایی برای جلوگیری از آن می‌پردازیم

1.نداشتن اطلاعات کافی در مورد مشتریان کسب‌وکارتان

پس از اینکه تصمیم گرفتید یک کسب‌وکار را شروع کنید ، احتمالاً بیشتر بر روی مواردی مانند توسعه یک محصول یا خدمت مطلوب ،روش‌های بازاریابی آن،قیمت‌گذاری آن،محاسبه حاشیه سود و چیزهایی از این قبیل تمرکز خواهید کرد.

اشتباه – اغلب مردم اهمیت شناسایی افرادیکه در تلاش برای خرید آن محصول یا خدمات هستند را ،نادیده می‌گیرند. بدون شناختن خریداران خود، کسب‌وکار شما هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارد.

چگونه مخاطبان موردنظر خود را پیدا کنید

    • بررسی کنید چه کسانی از محصول شما سود می‌برند(بر اساس آنچه که انجام می‌دهد و ویژگی‌های آن است)؛ آیا آن را برای بچه‌ها، بزرگ‌سالان یا جوانان، تولید یا ارائه کرده‌اید؟
    • در مرحله بعد، پروفایل مشتریان خود را بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی و روان‌شناختی طراحی کنید. این به شما کمک خواهد کرد به‌طور خاص به مشتری خود دسترسی پیدا کنید.
    • محدوده رقبای خود را مشخص کنید ، موفقیت‌ها و شکست‌های آن‌ها را بررسی کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در مورد علایق و سلایق مشتریانتان بیشتر بدانید.
    • تحقیقات اولیه خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا رفتارهای مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید و آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

2.استفاده از رابط کاربری ضعیف برای محصول

در حال حاضر، شما می‌توانید با خیال راحت به مشتریان از طریق کانال‌های آنلاین کالا یا خدمات خود را بفروشید. اما اعتبار یافتن  در میان مشتریان واقعاً سخت است. آن‌ها چهره شما را نمی‌بینند  بنابراین شما را از روی وب‌سایت یا نرم‌افزارتان قضاوت می‌کنند.

اشتباه – تمرکز نکردن برداشتن  یک طرح قانونی و مناسب . اشتباهات در عدم هماهنگی اجزا، از جمله استفاده ازفونت های بیش از حد ، استفاده از رنگ‌های تصادفی، و غیره تأثیر عمده‌ای  بر موارد زیرخواهد داشت:

-کاهش اعتبار و مفهوم

-افزایش میزان جست‌وجو

چگونه یک رابط کاربری عالی  داشته باشیم

  • ساده مؤثر است . افراد وابستگی بیشتری به رابط‌های ساده و واضح دارند نسبت به رابط‌هایی که از پیچیدگی بیشتری برخوردارند. پارامترهایی از قبیل افزایش اندازه ، افزایش تعداد کاراکترها در هر خط و یا حرکت در بین خطوط با استفاده از کلیدهای جهت‌نما از جمله مواردی است که در ساده‌سازی رابط کاربران بسیار مؤثر است.
  • طراحی برای کاربران تلفن همراه . جهان در حال حاضر به سمت تلفن همراه گرایش پیدا کرده است. 88٪ از مصرف‌کنندگان که از شما خرید کرده‌اند ، کسب‌وکار شما را بر روی تلفن همراه خود جستجو کرده‌اند. ازاین‌رو، اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری شما به گونه‌ای پاسخگو است که به تمام انواع دستگاه‌ها متصل شود. این امر کاربران را قادر می‌سازد به راحتی  به تمامی محصولات / خدمات شما دسترسی داشته باشند.
  • اتصال به احساسات به کاربران .استفاده از رنگ یک راه خوب برای تحریک احساسات افراد است. بنابراین، از رنگ‌های مختلف برای ایجاد یک پیوند احساسی با کاربران خود استفاده کنید. راه دیگر این است که تصاویر متقاعدکننده از محصولات خود را آپلود کنید،

ادادمه دارد…

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما