چطور میزان رضایتمندی مشتریان را اندازه بگیریم؟ (قسمت اول)

customer feedback

این مطلب را به اشتراک بگذارید

91 درصد از مشتریان ناراضی برای بار دوم از شما خرید نمی‌کنند. هدف اول هر کسب‌وکاری ایجاد مشتریان راضی است و کسانیکه این امر را انجام می‌دهند خود را از رکود و ورشکستگی نجات می‌دهند. اما برخلاف اینکه مشتری راضی، هدف شماره یک محسوب می‌شود در اکثر کسب‌وکارها به‌عنوان یکی از پارمترهای اصلی تعریف ‌نشده است زیرا، اندازه‌گیری رضایتمندی مشتریان امر ساده‌ای نیست.بااین‌وجود یکسری روش‌های عالی  وجود دارد که به این منظور طراحی‌شده‌اند:

نظرسنجی مشتریان:

نظارت بر مشتریان تنها روش احتمالی گرفتن بازخورد مشتریان است. امروزه اکثر مردم بسیار درگیر هستند و در صورت نارضایتی ممکن است به سمت رقبا کشیده شوند بنابراین  شما زمان کمی برای تصحیح خطا دارید .

نظرسنجی از مشتریان از طریق  راه‌هایی  مانند ایمیل یا تلفن امکان‌پذیر است. شما می‌توانید در طول زمان نظرسنجی  از مشتریان را به کررات انجام دهید تا از تغییر نظرات آن‌ها مطلع شوید.

درک انتظارات:

فهمیدن اینکه مشتری از شما چه توقعاتی دارد این زمینه را برای شما فراهم می‌کند تا خدمات لذت بخشی را برای آن‌ها فراهم کنید. تلاش برای درک انتظارات مشتری از شما ،به لحاظ خدمات و محصولات  راهکاری برای رفع نیازهای آن‌هاست.

پیدا کردن جاییکه در آن شکست‌خورده‌اید

جاییکه شما نتوانید نیازهای مشتریان را برآورده کنید دقیقاً جاییست که شما شکست‌خورده‌اید.زنجیره ارتباطی  را بشناسید و بدانید که کجاها خطا وجود دارد آن‌ها را رفع  کنید.در سمینارهایی که مهارت‌های مدیریتی شمارا افزایش می‌دهند شرکت کنید. سعی در برطرف کردن نقاط ضعف کسب‌وکار خود نسبت به سایر رقبا داشته باشید.

جزئیات دقیق:مشتری راضی یا ناراضی

مشتری راضی است یا ناراضی؟ برای بررسی وضعیت موجود ،لازم است تا اطاعاتی را در مورد مشتریان جمع‌آوری کنید .مثل اطلاعاتی در مورد آنچه که مشتریان خریداری می‌کنند،چه چیزهایی دوست دارند و چه چیزهایی دوست ندارند ، خریدهای واقعی آن‌ها،انتظارات و پیشنهادات آن‌ها جهت بهتر شدن خدمات.

 

 

 

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما