۲۳ راه‌کار برای انتخاب نرم‌افزار CRM مناسب (قسمت دوم)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

راه‌کار نهم: نرخ تبدیل متقاضی به مشتری را مد نظر قرار بدهید.

همه کسب و کارها تمایل دارند که میزان فروش خود را بالاتر ببرند. در حقیقت، هدف نهایی از استقرار CRM، کسب درآمد بیشتر از مشتریان، از طریق برقراری ارتباط موثرتر و وفادارسازی آنان است.
بار دیگر اهدافی را که برای استقرار این سیستم تعریف کرده‌اید، مرور کنید تا متوجه شوید هر کدام از آن‌ها، چگونه به افزایش فروش کمک می‌کنند. به میزان اثرگذاری هر معیار در سودآوری، اهمیت آن معیار را در تصمیم گیری مشخص کنید.

 

راهکار-نهم-انتخاب-نرم-افزار-CRM (1)

 

 

راه‌کار دهم: نرم‌ افزارهای با سرعت کاربری بالاتر را انتخاب کنید.

سرعت عمل در برقراری ارتباط با سرنخ‌های فروش نسبت به رقبا، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روی برنده شدن در رقابت فروش داشته باشد.
نرم افزارهایی که ابزارهای برقراری ارتباط سریع با متقاضیان و مشتریان را فراهم می‌کنند، به شما این امکان را می‌دهند که به سرعت در خصوص استراتژی‌های ارتباط با هر مشتری، تصمیم‌گیری کنید.

 

راهکار-دهم-انتخاب-نرم-افزار-CRM

 

 

راه‌کار یازدهم: به ویژگی‌های تحلیلی نرم افزار توجه کنید.

بعضی از نرم افزارها، این امکان را دارند که با استفاده از ابزارهای تحلیلی آن‌ها، گزارش‌های مورد نیازتان را سفارشی‌سازی کنید. تحلیل داده‌ها، بینش جامع‌تری نسبت به مشتریان و پرونده‌های فروش در اختیارتان قرار می‌دهد.

افزونه‌های تخصصی که برای تحلیل داده‌ها، هوش تجاری و ترسیم‌ نمودارها ارائه شده‌اند،‌ به میزان قابل توجهی از  هزینه‌های تحلیل داده‌ها می‌کاهند.

 

اهکار-یازدهم-انتخاب-نرم-افزار-CRM

 

 

راه‌کار دوازدهم: نرم افزاری را انتخاب کنید که کار با آن ساده باشد.

مطمئن شوید که انجام تنظیمات اولیه و همچنین کار با نرم افزار مورد نظرتان به راحتی انجام می‌شود. رابط کاربری پیچیده باعث مشکل شدن اپراتوری نرم افزار خواهد شد.
همشیه اپراتورها نسبت به نرم افزارهای پیچده از خود مقاومت نشان می‌دهند، به صورتی که کم کم آن را کنار می‌گذارند و به روش‌های سنتی خود برای انجام کارها باز می‌گردند.

 

راهکار-دوازدهم-انتخاب-نرم-افزار-CRM

 

 

راه‌کار سیزدهم: به ابزارهای ارتباط درون‌ سازمانی توجه کنید.

بعضی از نرم افزارهای CRM، ابزارهای قدرتمندی برای برقراری ارتباط بین تیم‌های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش، توسعه داده‌اند. این امکانات کمک می‌کند تا اطلاعات مشتری در سرتاسر سازمان، به خوبی به اشتراک گذاشته شود.
اگر در کسب و کار شما لازم است ارتباط با مشتری به صورت یکپارچه از بازاریابی تا خدمات پس از فروش برقرار شود، استفاده از ابزارهای ارتباط داخل سازمان را فراموش نکنید.

 

راهکار-سیزدهم-انتخاب-نرم-افزار-CRM

 

 

راه‌کار چهاردهم: یکپارچه‌سازی با سایر نرم‌افزارها را مد نظر قرار بدهید.

معمولا سازمان‌ها از نرم افزارهای مختلفی مانند حسابداری، انبار، باشگاه مشتریان و… استفاده می‌کنند که بخشی از اطلاعات و سوابق خرید مشتری در آن‌ها ذخیره شده است.
اگر قصد دارید که این سیستم‌ها را به صورت موازی با نرم افزار CRM به کار بگیرید، پیمانکارانی را مد نظر قرار بدهید که امکان یکپارچه سازی با این سیستم‌ها را در نرم افزارشان فراهم می‌کنند.

 

راهکار-چهاردهم-انتخاب-نرم-افزار-CRM

 

 

راه‌کار پانزدهم: به شاخص مقیاس پذیری کسب و کارتان توجه داشته باشید.

هنگام انتخاب نرم افزار CRM، اهدافی را که برای رشد کسب و کارتان در نظر گرفته‌اید، مد نظر قرار بدهید. در سه تا پنج سال آینده، چقدر نسبت به امروز رشد خواهید کرد و آیا این نرم افزار برای آن موقع هم مناسب خواهد بود؟
بسیاری از استارت‌آپ‌ها، نرم افزارهای CRM کوچک و ارزان قیمت را انتخاب می‌کنند، در حالی که کسب و کارشان به سرعت رشد می‌کند و در زمان کوتاهی مجبور می‌شوند نرم افزاری حرفه‌ای‌تر را جایگزین کنند.

 

راهکار-پانزدهم-انتخاب-نرم-افزار-CRM

 

 

ادامه دارد…

ترجمه و بازنویسی: فاطمه نصری

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما