گیمیفیکیشن در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) – قسمت سوم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

تابه‌حال این موقعیت برایتان پیش‌آمده که بعد از تماس با مشتری به خودتان بگویید: «ای‌کاش قبل از این‌که شماره او را بگیرم، نگاهی به سوابق CRM می‌انداختم و اطلاعات بیشتری در موردش به دست می‌آوردم”؟

اطلاعاتی مانند جایگاه سازمانی مشتری، محصولاتی که قبلاً خریداری کرده، سوابق تماس‌های قبلی با شرکت و… همگی در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت‌شده است. اگر فروشندگان ۵ دقیقه قبل از تماس با هر مشتری، پرونده او را در CRM کنند، اطلاعات ارزشمندی به دست می‌آورند که می‌تواند کیفیت تماس را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد.

بازی چقدر مشتری‌تان را می‌شناسید، یکی از تکنیک‌های جذاب گیمیفیکیشن است که در نرم‌افزارهای جدید مدیریت ارتباط با مشتری، به کار گرفته می‌شود. نحوه انجام بازی به این شکل است که سیستم قبل از تماس اپراتور با مشتری، ده سؤال از او درباره آن مشتری می‌پرسد و به هر پاسخ درست، یک امتیاز مثبت می‌دهد. این نحوه کسب امتیاز به سازمان کمک می‌کند که کیفیت ارتباط تلفنی اپراتورها با مشتریان را بالاتر ببرد.

یکی دیگر از ابزارهای گیمیفیکیشن، تعیین اهداف ماهیانه فروش یا سایر شاخص‌های عملکرد، توسط مدیر فروش برای هرکدام از کارکنان است. با هر فاکتوری که فروشنده صادر می‌کند، اثر آن را بر روی نمایش گرافیکی میزان دستیابی به اهداف ماهانه‌اش می‌بیند. این گزارش به صورت نمودار یا میزان لبخند شکلکی که برای این کار در نظر گرفته‌شده، نمایش داده می‌شود.

برای اجرای گیمیفیکیشن در کسب‌وکارتان، نیازی نیست که حتماً نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشید و این امکانات بر روی CRM موجود باشد. کافی است کمی فکر کنید و راه‌هایی را بیابید که به شما کمک کنند تا این ایده‌ها را در محیط کارتان و بین کارکنان واحد فروش اجرا نمایید. در قسمت بعد، به بررسی گیمیفیکیشن در ارتباط با مشتریان می‌پردازیم و یک نمونه موفق ایرانی را معرفی می‌کنیم.

نوشته: مجید برقی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما