کاربرد وبینار (webinar) در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

وبینار (webinar) ترکیبی از دو کلمه وب (web) و سمینار (seminar) است؛ به عبارت دیگر، وبینار همان سمینار یا کارگاه آموزشی است که تحت وب برگزار می‌شود. این تکنولوژی جدید که با توسعه اینترنت پرسرعت معرفی شده، به شما امکان می‌دهد پشت میز کارتان بنشینید و از سمینارهای اینترنتی موردعلاقه‌تان که در گوشه و کنار جهان برگزار می‌شود، بهره‌مند شوید.

برای حضور در وبینار، شما فقط نیاز به یک کامپیوتر دارید که به اینترنت متصل باشد. هنگامی‌که از طریق مرورگر به سایت برگزارکننده وبینار وصل شوید، می‌توانید صدا و تصویر سخنران را دریافت کنید و فایل‌های ارائه را ببینید. چت‌باکس و تماس صوتی به شما اجازه می‌دهند که بتوانید با ارائه‌دهنده ارتباط برقرار نمایید. شما حتی می‌توانید فیلم‌ وبینارهای قبلی را دانلود کرده و به‌صورت آفلاین مشاهده کنید.

اگر متقاضیان یا مشتریان‌تان در مناطق مختلف جغرافیایی پراکنده هستد، این خدمت به شما کمک می‌کند با کمترین هزینه و کمترین وقت، با آن‌ها ارتباط بر قرار کنید. بعد از برگزاری نمایشگاه می‌توانید برای تمامی افرادی که به‌عنوان سرنخ (Lead) شناسایی کرده‌اید، یک وبینار برگزار کنید و به معرفی سازمان خود و محصولات و خدماتتان بپردازید. حضور مشتریان وفادار قبلی‌تان در بخش پرسش و پاسخ، می‌تواند تأثیر بسیاری بر جلب اعتماد مخاطبان داشته باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای مشتریان قبلی، خصوصاً درزمینهٔ بهره‌برداری بهتر از محصولات، یکی از مؤثرترین کاربردهای وبینار است. در این جلسات سعی کنید بخش قابل‌توجهی از زمان را به ارائه تجربیات مشتریان موفق اختصاص بدهید. این کار باعث می‌شود که شرکت‌‌کنندگان با  راه‌حل‌های کاربردی همکارانشان آشنا شوند و انگیزه‌شان برای حضور در جلسات بعدی، بالاتر برود.

خوشبختانه مجموعه‌های خوبی در کشورمان در حال ارائه خدمات وبینار هستند و سرعت‌های متداول اینترنت خانگی و اداری، به‌راحتی جواب‌گوی پهنای باند موردنیاز برای برقراری یک ارتباط باکیفیت است.

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما