چگونه در فروش فوق‌ ستاره شویم؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

خیلی از فروشنده‌ها به دنبال ستاره‌ شدن در کسب‌وکار خود هستند و تلاش می‌کنند خصوصیات فروشندگان حرفه‌ای را بشناسند و در خود ایجاد نمایند. در این مقاله می‌خواهیم خصوصیات موفق‌ترین فروشندگان را به شما معرفی کنیم:

· مسئولیت‌پذیر:

فروش حرفه‌ای با متمرکز بودن روی سه عامل محصول، فرآیندهای فروش و بهره‌وری به دست می‌آید. فوق ستاره‌های فروش معتقدند مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشنده است و اگر چیزی اشتباهی پیش رود، آن‌ها مسئولانه اشتباه خود را قبول خواهند کرد. این ویژگی باعث ایجاد یک برتری رقابتی فراگیر و دائمی خواهد شد، زیرا آن‌ها خود را مستقیماً مسئول موفقیت تمام تلاش‌های خود می‌دانند که همین موضوع باعث به دست آمدن دست آوردهایی بالاتر از کیفیت و استاندارد تعیین‌شده توسط سازمان خواهد شد.

· آموزش پذیر:

برای تبدیل‌شدن به یک فوق ستاره فروش، آموزش و یادگیری بیش از استعدادهای ذاتی اهمیت دارد. مطمئناً هیچ‌کس یک فروشنده به دنیا نخواهد آمد. همه ما نیاز به آموزش برای به‌روز نگه‌داشتن دانش در حوزه تخصصی خود داریم. فوق ستاره‌های فروش همیشه به دنبال راه‌حل‌های جدید، خلاقانه برای رفع دغدغه‌های خود و مشتاق برای یادگیری ابزارها و تکنیک‌های جدید برای ماندن در صدر فروش هستند.

· هدف محور:

تعریف موفقیت در واقع رسیدن یا نرسیدن به هدف‌گذاری است که انجام شده است. از این رو افراد موفق را کسانی می‌دانیم که اهدافی که خود یا سازمان برای آن‌ها تعریف کرده‌اند را به‌طور مستمر محقق سازند. در فروش هم به کسی فوق ستاره می‌گوییم که حتی از اهداف تعیین‌شده فراتر رود. این اهداف می‌توانند هدف گذاری‌های فروش، فعالیت‌ها، نرخ بهره وری و … باشند.

· انگیزه، اراده و پشتکار بالا:

تحقق اهداف در انگیزه پایین – اگر اتفاق بیفتد – به‌ندرت حاصل می‌شود. این موضوع هم خیلی دور از انتظار نیست، بدون انگیزه و به دنبال آن بدون اراده و پشتکار، گذر از سختی‌ها و رسیدن به اهداف بسیار مشکل خواهد بود. چند مورد بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مشتریان نسبت به فرآیندهای فروش، کافیست که شما را برای رسیدن به اهداف دلسرد کند. در مقابل فوق ستاره‌های باانگیزه فروش، دست از تلاش برای رسیدن به اهداف برنمی‌دارند و با اراده خود از دوران رکود، گذر می‌کنند و با پشتکار خود نیز درصدد تبدیل موانع به فرصت‌ها هستند.

· دانش خیلی زیاد درباره محصول / خدمت:

مشتری از فروشنده انتظار دارد از تمام ویژگی‌ها، شرایط و حتی ضعف‌های محصولی که قصد فروش آن را دارد مطلع باشد. مطمئن باشید شما راحت‌تر می‌توانید چیزی که درباره آن زیاد می‌دانید را بفروشید تا چیزی که اصلاً درباره آن نمی‌دانید. همین موضوع یکی از تفاوت‌های یک فوق ستاره فروش با یک فروشنده معمولی است. فوق ستاره فروش با داشتن دانش کافی از محصول خود، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند راه‌های خلاقانه‌تری برای متقاعد کردن مشتری جهت خرید محصول ارائه کند. آن‌ها برای رسیدن به این مرحله به‌طور منظم اطلاعات خود درباره محصول / خدمت جدید را به‌روز می‌کنند.

· ارتباط با مشتری:

اگر دانش درباره محصول مهم است، عاشق مشتری بودن دو برابر مهم‌تر است. هرچقدر بیشتر در کار فروش باشید بیشتر از نیازهای مشتریان اطلاع پیدا می‌کنید، بنابراین بیشتر هم می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. با صحبت به زبان مشتریان و گوش دادن به دغدغه‌های آن‌ها، بیشتر مورد اعتماد خواهید بود. به زبان ساده فوق ستاره‌های فروش، مردم را دوست دارند و باتجربه‌ای که در کار خود کسب کرده‌اند، به‌طور مستمر در تلاش برای حل مشکلات آن‌ها هستند. فوق ستاره‌های فروش همواره در تلاش برای ارتباط مؤثرتر با مشتریان خود هستند و برای این منظور مهارت‌های فردی مربوطه – نظیر گوش دادن، سؤال پرسیدن، مدیریت شکایت و … – را توسعه می‌دهند. که این مهارت‌ها درنهایت منجر به خدمت‌رسانی بهتر خواهد شد.

· مدیریت زمان:

زمان مهم‌ترین دارایی یک فروشنده است و شما به‌عنوان یک فروشنده قطعاً نباید آن را از دست بدهید. فوق ستاره‌های فروش مشتریان خود را اولویت‌بندی می‌کنند تا بتوانند سودآوری بیشتری برای کسب‌وکار خود داشته باشند. از طرفی در دنیای فروش که سرعت حرف اول را می‌زند، اتوماسیون فرآیندهای فروش به‌شدت ارزشمند است تا زمان لازم برای تعامل با مشتریان و معاملات به حداقل برسد. فوق ستاره‌های فروش در زمان بیکاری نیز دست از کار نمی‌کشند و به یادگیری و توسعه مهارت‌های فردی و سازمانی خود می‌پردازند.

ترجمه: نیما شفیعی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما