چه زمانی موقع رها کردن یک سرنخ تجاری است؟ (قسمت چهارم)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

بستن یک فرصت فروش، به معنای رها کردن کامل متقاضی نیست. بعضی وقت‌ها فشار آوردن به مشتری برای خرید، جواب معکوس می‌دهد. در این شرایط بهتر است متقاضی را کمی رها کنید و بعداً دوباره به سمت او بروید.

وقتی‌که یک فرصت فروش را می‌بندید یا یک سرنخ را بایگانی می‌کنید، اطلاعات این مخاطبان هنوز در CRM موجود است و شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای ارتباطی مانند کمپین‌های بازاریابی، ایمیل مارکتینگ و… مجدداً با آنان ارتباط برقرار کنید.

گاهی اوقات جایگزین کردن ابزارهای بازاریابی، اثربخش‌تر از پیگیری‌های مستقیم فروش جواب می‌دهد. این کار باعث می‌شود که ارتباط بلندمدت سازمان با مشتری حفظ شود. فروشندگان باید در زمان‌های مشخص، دوباره به‌سوی سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه برگردند، حتی اگر این سرنخ‌ها، سرد شده باشند.

شرایط مشتریان باگذشت زمان تغییر می‌کند. به آنان این اطمینان را بدهید که هر وقت نیاز به اطلاعات و کمک داشتند، در دسترس‌شان هستید. به آن‌ها بگویید “متوجه هستم پیشنهاد ما امروز موردنیاز شما نیست ولی اگر شرایط تغییر کرد، به ما اطلاع بدهید”.

نکته جالب این‌که گاهی اوقات می‌توانید از این سرنخ‌های سرد برای آموزش نیروهای جدید بازاریابی و فروشتان هم استفاده کنید. احتمال خرید این بخش از مخاطبان کم است و اگر کارشناسان با تماسی غیر اثربخش، این رابطه را خراب کنند، چیز زیادی از دست نرفته است!

نوشته: مجید برقی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما