پیش بینی روند تبلیغات دیجیتال

این مطلب را به اشتراک بگذارید

تبلیغات دیجیتال به شکل خارق‌العاده‌ای در حال تغییر است. موسسه PWC پیش‌بینی کرده است که سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات دیجیتال، از ۱۳۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۲۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید و سالانه بیش از ۱۲% رشد خواهد داشت. در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ این صنعت، رکورد درآمدی بالغ‌بر ۱۵ میلیارد دلار را ثبت کرد که نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل خود، ۲۳% افزایش داشت.

روند تبلیغات

 

 

موسسه مگنا پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۱۶ تبلیغات دیجیتال برای اولین بار از تبلیغات تلویزیونی پیش خواهد افتاد. برای آگاهی از سرعت این روند، خوب است بدانید که سال گذشته موسسه مگنا پیش‌بینی کرده‌ بود که این اتفاق در سال ۲۰۱۷ خواهد افتاد ولی شتاب رشد، این حرکت را سریع‌تر کرده است.

 

 

روند تبلیغات

آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار تبلیغات بر روی گوشی‌های هوشمند، از تبلیغات بر روی رایانه‌ها بیشتر شد. این مسئله به خاطر این است که کاربران به‌طور متوسط بیش از سه ساعت در روز با گوشی‌هایشان کار می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود نسبت تبلیغات موبایلی به تبلیغات رایانه‌ای از ۶۳% در سال ۲۰۱۶ به ۷۰% در سال ۲۰۱۹ برسد. روندها نشان می‌دهد که درآمد فیس‌بوک از کاربران موبایلی در سال ۲۰۱۶ به ۶٫۳ میلیارد دلار برسد که این رقم، سه برابر درآمد گوگل از کاربران موبایلی است.

 

 

روند تبلیغات

 

 

پیش‌بینی بعدی درزمینهٔ تبلیغات ایجادشده توسط سیستم‌های پیشنهاددهنده هوشمند است که با توجه به سوابق خرید قبلی و جریان کلیک بازدیدکنندگان، با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی، اقدام به تبلیغات هدفمند می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۱۶ حدود ۶۷% از تبلیغات به وسیله سیستم‌های پیشنهاددهنده و به‌صورت سفارشی‌سازی‌شده انجام خواهد شد و ۹٫۳ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات انجام‌شده بر روی گوشی‌های هوشمند به همراه خواهد داشت.

 

روند تبلیغات

جالب‌ترین بخش تحقیق اینجاست که نشان می‌دهد بالاترین اثربخشی تبلیغات برای زمانی است که به‌صورت چندکاناله و بر مبنای داده‌های CRM، به‌صورت سفارشی‌سازی شده برای مشتریان ارسال شود و سفر مشتری را از طریق یکی از این کانال‌ها آغاز کند. تبلیغات عمومی برای افراد ناشناس، اثربخشی لازم را به همراه نخواهد داشت.

 

 

 

 

جمع‌آوری و تدوین: مجید برقی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما