از دست دادن اطلاعات

این مطلب را به اشتراک بگذارید

هر کارآفرین یا مدیر فروش، خاطرات فراموش‌نشدنی زیادی از شکست در مذاکرات فروش، به دلیل گم کردن اطلاعات تماس مشتری یا سوابق ارتباطات قبلی با او دارد.  بدتر این‌که گاهی اوقات این اتفاق برای شرکت‌هایی که از نرم‌افزارهای CRM استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد و آن‌ها نمی‌توانند اطلاعات مشتریانشان را در نرم‌افزار پیدا کنند.

تعریف نشدن استانداردهای ثبت اطلاعات در CRM یا مشکل بودن کار با نرم‌افزار باعث می‌شود که تیم اجرایی در زمانی که به داده‌های مشتریان نیاز دارد، نتواند به آن دست پیدا کند.

پیچیدگی نرم‌افزارها و عدم اتصال آن‌ها به سایر ابزارهای ارتباطی مانند ایمیل، باعث ایجاد بی‌نظمی در CRM می‌شود. کسب‌وکارهای کوچک و حتی متوسط، معمولاً نیروی انسانی لازم برای بروز نگه‌داشتن اطلاعات متقاضیان و مشتریان را در اختیار ندارند و حتی گاهی کمبود نیرو باعث می‌شود که اطلاعات مشتریان را به‌اشتباه ذخیره کنند.

پاک‌سازی قیف فروش، از مهم‌ترین فعالیت‌های واحدهای بازاریابی و فروش است. همه مدیران باید به‌دقت بدانند که چه مذاکراتی در شرکت در حال اجراست، چند پیش‌فاکتور باز وجود دارد و بر روی کدام دسته از مشتریان باید تمرکز بالاتری داشت. برای این منظور لازم است پرونده‌های بسته‌شده یا راکد از قیف فروش CRM خارج شود و فقط فرصت‌های فروش باز در دیدرس کاربران باشند تا خطاهای اپراتوری کمتری در ثبت یا بازیابی اطلاعات مشتریان رخ بدهد.

نوشته: مجید برقی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما