هدایای تبلیغاتی متفاوت برای مشتریان (قسمت دوم و آخر)

این مطلب را به اشتراک بگذارید

در این قسمت می‌خواهم روشی را به شما معرفی کنم که سر و کارش با حساب بانکی‌تان خیلی کمتر از پیشنهادات قبلی است، ولی اثراتی بسیار بیشتر دارد. اگر می‌خواهید مشتریان ارزشمندتان را تحت تأثیر قرار دهید، باارزش‌ترین چیزی که در اختیار دارید را به آن‌ها اختصاص بدهید، یعنی وقتتان را!

به مشتریان خوبتان زنگ بزنید و بگویید که می‌خواهید یک روز ناهار به دفترشان بروید. شاید بهتر باشد بگویید ناهار مهمان شما باشند و با هم به یکی از رستوران‌های سنتی در مناطق خوش آب‌وهوای حاشیه شهر بروید. مقابل او بنشینید و بگذارید خوب صحبت کند. از رکود صنعت، بحران نقدینگی، تعدیل پرسنل بگوید و شما خوب گوش کنید. همین گوش دادن و آشنا شدن با مشکلات مشتریان می‌تواند اثرات شگفت‌انگیزی در کسب‌وکار شما داشته باشد، زیرا به شما نشان می‌دهد چگونه باید محصولات یا خدمات خود را با توجه به محدودیت‌های آنان تغییر دهید.

درصورتی‌که مشتریان‌تان در استان‌های مختلف پراکنده هستند، یکی دو روز به استان‌های اصلی اختصاص بدهید و به مشتریان مهم‌تان سر بزنید. برای این چند روز کار دیگری تنظیم نکنید و بگذارید متوجه شوند که فقط برای دیدن آن‌ها به شهرشان رفته‌اید.

اگر کسب‌وکار شما به صورتی است که با نمایندگی‌های فروش کار می‌کنید، در آخر سال برنامه‌ای دور همی در یک فضای غیر رسمی تنظیم کنید و در صورت امکان، بساط کباب و جوجه را تدارک ببینید تا فضا غیر رسمی‌تر شود. اجازه بدهید نمایندگان فروش شرکت‌تان با شما احساس راحتی کنند. بخشی از وقت این جلسه را به شنیدن حرف‌های آن‌ها اختصاص دهید.

درصورتی‌که برای‌تان مقدور است، در یک فضای رسمی‌تر،‌ از خانواده‌های آنان هم دعوت کنید تا همراه شما باشند. بین فرزندانشان مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید. در انتهای برنامه، به‌قیدقرعه به یکی دو نفر از حضار، هدیه بدهید.

روش‌های زیادی برای تأثیرگذاری بر مشتری وجود دارد که در این سری به همین مقدار بسنده می‌کنیم و سایر موارد را در نوشته‌هایی جداگانه بررسی خواهیم کرد.

نوشته: مجید برقی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما