نرم‌افزارهای CRM ابری (Cloud) تا چه اندازه امن هستند؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

وقتی صحبت از نرم‌افزارهای CRM ابری می‌شود، نگرانی و سردگمی را می‌توان در نگاه مدیران شرکت‌ها مشاهده کرد. آن‌ها هنوز نپذیرفته‌اند که اطلاعات مشتریان‌شان را به صورت آنلاین در سرور‌های خدمات‌دهندگان ِ آنلاین ِ CRM قرار دهند. دغدغه آن‌ها قابل درک است زیرا دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت، ریسک‌‌ امنیتی دارد.

جالب است بدانید که سطح امنیت CRM‌های ابری نسبت به نرم‌افزارهایی که بر روی سرورهای شرکت نصب می‌شوند، بالاتر است. این موضوع در سازمان‌هایی که منابع و تخصص کافی برای برقراری امنیت شبکه‌ و داده‌های خود را ندارند، بیشتر صادق است. این دسته از شرکت‌ها، بیشتر مورد هدف حملات سایبری قرار می‌گیرند، لذا با انتخاب نرم‌افزارهای CRM ابری، خیال‌شان راحت است که داده‌های مشتریان‌شان در مکانی امن و با آخرین تکنولوژی امنیتی نگهداری می‌شود.

همچنین، استفاده از CRM ابری این مزیت را دارد که داده‌ها را کد گذاری می‌کند. در این روش، تمامی اطلاعات ابتدا به کد تبدیل شده، سپس به سرور منتقل می‌گردند. اگر فردی قصد داشته باشد سرور ابری را هک کند، تا زمانی که کلید مربوط به رمز گشایی را نداشته باشد، به اطلاعات واقعی مشتریان دست پیدا نخواهد کرد. شرکت‌ها معولا به طور منظم کلیدهای کدگذاری را تغییر می‌دهند تا داده‌ها امن‌تر بمانند.

ضمنا نرم‌افزارهای CRM ابری، امکانات امنیتی از جمله تعریف نقش‌ها، سطح دسترسی، قطع ارتباط در صورت عدم فعالیت و… را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این سطوح دسترسی چند لایه‌ای کمک می‌کند تا فقط افرادی که صلاحیت دارند، به اطلاعات دسترسی داشته باشند و داده‌ها، با امنیت بالایی در نرم‌افزار ذخیره شوند. بنابر این دلیلی برای نگرانی از امنیت اطلاعات در سیستم‌های ابری وجود ندارد.

ترجمه: مجید برقی

منبع: Rolustech

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما