شما اهل کجا هستید؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

چند وقت پیش که به دفتر جدید جابه‌جا شدیم، برای اولین بار به یکی از چندین سوپرمارکت نزدیک دفتر رفتم. اقلام موردنیاز را برداشتم و برای پرداخت هزینه به فروشنده مراجعه کردم. فروشنده که مردی خوش‌برخورد بود با لبخندی پرسید “آقای برقی، شما اهل کجا هستید؟”.

یکی دو ثانیه طول کشید تا بر تعجبم غلبه کردم و متوجه شدم اسمم را از روی کارت عابر بانکی که در دست داشت، خوانده است. برای این‌که ببینم به‌عنوان یک #فروشنده_کاربلد چگونه رابطه می‌گیرد، با علاقمندی پاسخ دادم: “چطور؟”

جواب داد: “من یک دوستی با این فامیلی داشتم که اهل آذربایجان بود. خواستم ببینم با آن‌ها نسبتی دارید؟ و…”. در ادامه گفت: “تا حالا شما را زیارت نکرده بودم، تازه به این منطقه آمده‌اید؟ ساکن هستید یا دفتر دارید؟”

بعد که کمی از کسب‌وکار ما پرسید، گفت: “من خیلی از صحبت با شما خوشحال شدم ولی می‌دونم که مشغله کاری زیادی دارید. این کارت من خدمت شما، هر وقت چیزی لازم داشتید، تماس بگیرید تا بچه‌ها را بفرستم، برایتان بیاورند دفتر”. این فروشنده به همین سادگی توانست با ایجاد یک ارتباط مؤثر، ۱۰۰% سهم خرید یک مراجعه‌کننده در دفعه اول را به خود اختصاص بدهد.

نوشته: مجید برقی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما