جریان اطلاعات مشتریان در داخل سازمان

این مطلب را به اشتراک بگذارید

واحدهای مختلف یك شركت از قبیل بازاریابی، طراحی مهندسی، برنامه‌ریزی، تولید، فروش و خدمات پس از فروش درست مانند اعضاء یك اركستر موسیقی هستند كه باید با هماهنگی دقیق با یكدیگر عمل كنند تا نوای موسیقی دلنوازی به گوش مشتریان برسد.

برای كسب موفقیت در حوزه مشتریان، لازم است اطلاعات ۳۶۰ درجه‌ای از مشتریان گردآوری گردد. این اطلاعات شامل داده‌های پایه، اطلاعات تماس، سوابق خرید، شكایات، سلایق و سایر اطلاعات مورد نیاز شركت می‌باشد. اطلاعات ۳۶۰ درجه‌، به مدیر موفقیت مشتریان (Customer success manager –CSM) این اجازه را می‌دهد كه در زمان مناسب، اقدام مناسبی را برای جلب رضایت مشتریان انجام دهد.

اطلاعات ۳۶۰ درجه‌ای مشتریان صرفاً برای واحد ارتباط با مشتری، یا واحد فروش نیست. این اطلاعات باید به صورت كانالیزه شده و تحلیل شده به واحدهای مختلف شركت تسری یافته و بررسی شود. مثلا واحد طراحی، نیازها و سلایق مشتریان را در طراحی محصولات در نظر بگیرد؛ واحد فروش، كانال‌های توزیع را بر اساس شرایط مشتریان خود بازنگری كند. بنابراین مسئول موفقیت مشتریان باید برای رساندن اطلاعات مشتریان به سایر واحدهای شركت تلاش كند و آن را تا كسب نتیجه پیگیری نماید.

برای استقرار سیستم اطلاعات ۳۶۰ درجه مشتریان، باید جریان داده‌های مشتری به خوبی مشخص شده و پیاده‌سازی شود.

ترجمه: حسین شادمهر

منبع: Customerthink

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما