توصیه وارن بافت به کارآفرینان

این مطلب را به اشتراک بگذارید

وارن بافت (Warren Buffet) کارآفرین، بازرگان و نیکوکار آمریکایی است که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌اکنون در رتبه سوم از فهرست ثروتمندان جهان قرار دارد. این مرد ۸۵ ساله هفته گذشته به‌عنوان یکی از سخنران‌های طرح گلدمن، با کارآفرینان جوان این‌گونه سخن گفت:

 

فردا صبح وقتی‌که در آینه نگاه می‌کنید، با هر وسیله‌ای که دوست دارید، روی آینه بنویسید: «من می‌خواهم مشتریانم را مشعوف کنم و فقط به دنبال رضایت‌ آن‌ها نیستم».

 

او گفت : «من به یاد نمی‌آورم که تابه‌حال چقدر برای خرید خودرو هزینه کرده‌ام اما تجربه‌ای که برای مشتریانم خلق کرده‌ام را به یاد می‌آوردم. هر کسب‌وکاری که مشتریانش را خوشنود کند، می‌تواند از کمک آن‌ها به‌عنوان کارکنان فروش خود، بدون پرداخت هزینه، بهره بگیرد. آن‌ها دوباره برمی‌گردند تا محصولات و خدمات شمارا خریداری کنند و درباره تجربه خوبشان با دیگران صحبت می‌کنند».

 

این مدیر موفق، از موسس آمازون به‌عنوان فردی که مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده یادکرد و گفت: «او مردی است که ۲۰ سال پیش کسب‌وکاری بسیار کوچک داشت، اما هرروز تلاش کرد که با تحویل سریع، قیمت کمتر و روش‌های دیگر، مشتریانش را خوشنود کند. او امروز هم به مشعوف کردن مشتریانش می‌اندیشد و هیچ‌وقت این مسیر را ترک نمی‌کند».

جمع‌آوری و تدوین: صادق رشیدی

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما