ارزیابی اولیه نرم‌افزار Microsoft Dynamics CRM 2016

این مطلب را به اشتراک بگذارید

شرکت مایکروسافت در سپتامبر سال جاری، راهنمای اولیه نسخه ۲۰۱۶ از نرم‌افزار مایکروسافت داینامکس را منتشر کرد (راهنما را از اینجا دریافت کنید)  که به معرفی قابلیت‌های جدید این نرم‌افزار می‌پردازد. با این که این مستند دارای اصطلاحات جدیدی است که درک کردن‌شان ساده نیست، ولی سعی کردم نکاتی را که از مطالعه آن برداشت می‌کنم، با شما به اشتراک بگذارم. ده موردی که توجه من را به خود جلب کرد، عبارتند از:

بازاریابی پیامکی: به بازاریابان این امکان را می‌دهد که پیامک ارسال کنند و کارایی کمپین‌های پیامکی را محاسبه نمایند. اخیرا درگیر چند پروژه بودم که ارسال پیامک، نقش کلیدی در برقراری ارتباط با مشتریان بر عهده داشت و ما مجبور بودیم ارسال پیامک را با نرم‌افزارهای پیمانکاران بیرونی انجام دهیم. به نظر می‌رسد مایکروسافت داینامیکس با ارسال داخلی پیامک، گام بزرگی به جلو برداشته است.

 

یکپارچگی با اکسل: امکان جدید یکپارچگی با اکسل به کاربران اجازه می‌دهد در حین کار با CRM، به طور مستقیم اطلاعات خود را در اکسل ویراش کنند و نتایج را به CRM ارسال نمایند. به نظر می‌رسد امکان خروجی گرفتن در فرمت‌های از پیش تعریف شده اکسل هم به وجود آمده است. قضاوت در مورد امکانات ایجاد شده قبل از به کارگیری نرم‌افزار، کار صحیحی نیست ولی اگر این امکان جدید باعث شود کارکنان فروش، تحلیل‌های خود را به جای اکسل در CRM انجام دهند، گام بزرگی به جلو برداشته‌اند.

اه‌اندازی خدمت OneDrive: مایکروسافت امکان OneDrive for Business را به نسخه جدید اضافه کرده است، بنابراین کارکنان می‌توانند از طریق SharePoint و Office 365 به مستندات OndeDrive دسترسی داشته باشند.

 

ساده‌سازی در تولید مستندات: این اتفاق برای من خیلی مهم است. تعدادی از مشتریانم در ارسال مستندات کاغذی از طریق ایمیل مشکل دارند. این امکان باعث کوتاه‌تر شدن فعالیت‌های وقت‌گیر می‌شود. اگر مستندات تنها با چند کلیک ایجاد شوند، تفاوت عمیقی در این نرم‌افزار به وجود آمده است.

 

ابزارهای تحقیق: یک امکان جالب دیگر! نسخه جدید نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد پرسشنامه بسازند، آن‌ها را برای مشتریان ارسال نمایند و نتایج نظرسنجی را در CRM بایگانی کنند. اطلاعات عظیمی که در اپلیکشن‌هایی مانند SurveyMokney ذخیره می‌شوند، هیچ‌گاه به CRM منتقل نمی‌گردند. ایده‌ی مجهز نمودن CRM به ابزارهای تحقیق و پیگیری نتایج، بسیار جذاب است.

 

ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مشتری: مایکروسافت توضیح می‌دهد که در نسخه جدید، مرکز خدمت‌رسانی تعاملی ایجاد کرده که داشبورد آن به طور خاص برای پشتیبانی از کارکنان خدمات، سفارشی‌سازی شده است.

 

قابلیت دنبال کردن گفتگوهای اجتماعی: این قابلیت، پس از خرید NetBreeze در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد که به کاربران اجازه می‌دهد مکالمات اجتماعی و احساسات کاربران نسبت به هر موضوع یا کلید واژه را پایش کنند و در مواقع لزوم در CRM نسبت به تعریف سرنخ یا فرصت، اقدام نمایند. این خدمات به ۱۴ زبان ارائه می‌شود.

 

خدمات آفلاین بر روی تلفن همراه: زمانی که کاربران آفلاین هستند، اپلیکیشن‌های موبایل این امکان را به آنان می‌دهند که رکوردهای داده را اضافه، بروز یا حذف نمایند و در زمان اتصال بعدی، تمامی این تغییرات را در پایگاه داده اصلی اعمال نمایند. ظاهرا این امکان حداکثر برای ۳۰ کاربر قابل دسترسی است.

 

مدیریت از طریق تلفن همراه: هنگامی که کاربران از طریق تلفن‌های همراه‌شان به CRM متصل می‌شوند، نگرانی از سطح امنیت سیستم بالا می‌رود. مایکروسافت قابلیت‌های مدیریت از طریق موبایل را با بهره‌گیری از تکنیک‌های زیر به نسخه جدید افزوده است: یکپارچگی با Microsoft Intune، ملزم کردن به ورود PIN، کدگذاری داده‌ها و پاک کردن آن‌ها.

 

بارگذاری موقت داده‌ها: ویژگی جدیدی در نرم‌افزار ایجاد شده که به مدیران سیستم اجازه می‌دهد داده‌ها را قبل از انتقال نهایی به CRM، به طور موقت در فضایی ابری بارگذاری کنند. این خدمت از داده‌های ورودی/خروجی نیز پشتیبانی می‌نماید. این قابلیت، کابران را قادر می‌سازد تا انتقال داده‌های پیچیده به نرم‌افزار را بدون نیاز به ابزارهای دیگر، انجام دهند.

ترجمه: مجید برقی

برگرفته از سایت: Mareeba

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما