چگونه CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی به شما کمک میکند؟

CRM

این مطلب را به اشتراک بگذارید

تبلیغات؛ یکی از هزینه‌هایی است که شاید کمتر مدیری از اهمیت آن آگاه نباشد اما درعین‌حال یکی از هزینه‌های غیرقابل‌کنترل بسیاری از شرکت‌هاست و معمولاً مدیران در هنگام تصمیم‌گیری برای اجرای آن، شک و تردید بسیاری دارند.اما دلیل این شک و تردید چیست؟ چون معلوم نیست این هزینه در مقابل فروش دوباره یا جدید، به شرکت برمی‌گردد یا نه!

شرکت‌های زیادی هستند که از مجموعه تبلیغاتی با عنوان کمپین های تبلیغاتی استفاده می‌کنند اما تعداد زیادی از آنها با شکست مواجه می‌شود و درنهایت هزینه‌های سرسام‌آوری روی دست سازمان باقی می‌ماند. عدم موفقیت این  شرکت‌ها دلایل زیادی مثل هدف‌گذاری غلط، عدم برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق، عدم انتخاب جامعه هدف مناسب، برآورد اشتباه هزینه‌ها، انتخاب نادرست زمان اجرای کمپین و… می‌تواند داشته باشد.بنابراین اجرای کمپین تبلیغاتی پیش‌نیازهایی لازم دارد تا بتواند شما را به هدف نهایی، یعنی جذب مشتری بیشتر و درنتیجه فروش و سودآوری بیشتر نزدیک کند.
پس شما نیاز دارید برنامه‌ای داشته باشید که به شما کمک کند تا زمان‌بندی و برنامه‌ریزی درستی برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی داشته باشید و بتوانید به‌خوبی هزینه‌های خود را مدیریت کنید و نتایج به‌دست‌آمده از اجرای کمپین تبلیغاتی را تحلیل کنید، که این نتیجه‌ها می‌تواند مرتبط با جذب مخاطبان و ایجاد فرصت‌ها باشد که با این شناسایی دقیق بتوانید از کوچک‌ترین فرصت‌ها مشتریان وفادار بسازید!

مسلماً کمپین تبلیغاتی یک شرکت , الهام گرفته از برنامه کلی شرکت و خصوصاً اهداف بازاریابی آن می‌باشد. برنامه‌ریزی درست به‌عنوان اولین قدم باعث می‌شود تا از کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین راه به نتیجه موردنظر دست‌یافت. در زمان برنامه‌ریزی باید فاکتورهایی مثل : بودجه تبلیغات , وضعیت بازار , وضعیت رقبا و اهداف تبلیغات را در نظر داشت.

هنگام اولین برقراری ارتباط با مشتری می‌توان نحوه آشنایی را از بین کمپین‌های تبلیغاتی انتخاب کرد، بدین‌صورت هرگاه آن مشتری خریدی انجام دهد، درواقع از طریق آن کمپین تبلیغاتی درآمدی نصیب شرکت شده است.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد در حوزه کمپین‌های بازاریابی نرخ بازگشت سرمایه یا ROI آن کمپین می‌باشد که نرم‌افزارهای CRM قادر به محاسبه آن هستند، بنابراین یک نرم‌افزار CRM  خوب می‌تواند در تصمیم‌گیری به مدیران کمک قابل‌توجهی کند.

به‌عنوان‌مثال از طریق گزارش‌های مدیریت متوجه می‌شوید کسانی که از طریق “تبلیغات نمایشگاهی” سال پیش با شما آشنا شده‌اند، بیشتر از طریق “تماس تلفنی” با شما ارتباط برقرار می‌کنند و ایمیل‌های ارسالی به آن‌ها اگر معرفی محصولات باشد، نتیجه مثبتی خواهد داشت.

پس برای نمایشگاه امسال نیز شما شخصی از گروه فروش را مسئول پاسخ دادن به آن‌ها می‌کنید که در برقراری ارتباط تلفنی موفق‌تر از بقیه تیم فروش بوده و در ارسال ایمیل‌های خود به این گروه از مشتریان بیشتر بر معرفی محصولات خود، ویژگی‌ها و مشتریان راضی از آن‌ها تمرکز می‌کنید.

نتیجه آن ROI بیشتر برای شرکت می‌باشد که یعنی با یک هزینه کم بیشترین سود به شرکت سرازیر شده است.

تمام این‌ها نتیجه مانیتورینگ نرم‌افزارهای CRM و گزارشات آن‌هاست که در غیر این صورت چنین نتیجه‌گیری‌هایی برای کسب‌وکارهای کوچک عملاً ناممکن است.

advanced divider

جهت دریافت آخرین مقالات آموزشی، اخبار و جشنواره ها در خبرنامه ما عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی به این مطالب هم بیاندازید، شاید برایتان مفید واقع شد...

این مطلب را به اشتراک بگذارید

"*" indicates required fields

ارسال لیست کامل امکانات و تعرفه به واتساپ و تلگرام شما